gastroThermalia: Visita a Caldes de Montbui

El passat dissabte 4 de juny una pila de bloggers vam ser convocats a Caldes de Montbui a la trobada gastroThermalia, organitzada per Jordi Canals i l'Anna de Retalls de Cuina. Vagi per endavant que la organització, les visites, els tastets i la companyia va ser inmillorable.

De bon matí se'ns va citar al Museu Thermalia de Caldes on ens van rebre amb un esmorzar a base de productes de la zona, i de seguida vam iniciar la ruta turística per la vila: la font del Lleó, les Termes romanes, el Safareig, el menjador de l'antic balneari de Can Rius, l'antiga farmàcia Codina (on es van fer els primers iogurts amb aigües termals).
visitar Caldes de Montbui

I vam començar la ruta gastronòmica pròpiament dita, primer a Embotits Pedragosa, on ens van oferir llonganissa i xoriço de gall d'indi 100% i les salses 100% naturals Gourmand & Guiard que també fan ells. Ens en vam endur cap a casa un parell.
embotit català caldes de montbui

D'allà vam anar a la mítica fàbrica de pastes Sanmartí on ens van explicar la història de la fàbrica i el procés que es segueix per elaborar la pasta a partir de sèmola de blat dur i aigua termal (que gràcies a la seva temperatura permet amassar la pasta més fàcilment), i la importància del procés d'assecat, que es fa en armaris de fusta i de diferent manera segons el tipus de pasta de la que es tracti. A les fotos veieu la màquina que es fa servir per donar forma a la pasta (a baix hi ha macarrons), els motlles que es fan servir per donar-li forma, i espaguetis assecant-se.
fàbrica de pasta artesanal caldes de montbui

Després, a l'obrador l'Espiga d'Or, ens van explicar i ensenyar com fan el pa, els calaixos on fermenta i els pa de butifarra, que tot i l'aspecte que tenen, són, de fet, pa.

A la Pastisseria Muntada ens esperaven amb uns pastissets deliciosos. Jordi Muntada, el pastisser, és partenaire de Xocolata Valrhona i val a dir que les seves creacions són delicioses. Amb ell vam estar parlant de la importància de la matèria primera per cuinar, i concretament, dels diferents resultats que s'obtenen fent servir una marca de mantega o una altra.
pastisseria Caldes de Monbui

A la bodega La Vallesana ens van oferir el licor que ells produeixen, Flors del Remei i l'Anís Taronja, que provaré de fer servir per receptes de rebosteria (li donarà un gustet molt especial). Allà es nota amor per la feina ben feta, i hi entenen molt, de vins i caves.

Bodega La Vallesana Caldes de Montbui

Finalment vam anar a dinar al restaurant Mirko Carturan on ens van oferir tot un seguit de tapes molt elaborades i delicioses. Les que més em van agradar: el carbassó farcit de botifarra fresca, steak tartar, els macarrons amb anxoves i préssec natural (que ens va fer en directe, davant nostre, i que de ben segur faré a casa), i la figa amb mató especiat amb gingebre.

restaurant mirko carturan

restaurant mirko carturan Caldes de Montbui

La trobada va acabar amb alguns dels assistents en remull als Banys Termals El Safareig, gaudint de la bona vida, i molt agraïts pel bon dia que vam passar. Ah! I el botí que ens vam endur a casa de regal. Moltes gràcies!

productes de caldes de montbui

1. Aquesta vegada no vaig poder venir....i em va saber molt greu!
    He vist que va ser una gran trobada.
    Petons,
    Olga

2. Quina alegria que us ho passéssiu també! Gràcies a la vostra participació va ser un gran dia! Espero que ben aviat tinguem una nova trobada a la vista! Una abraçada ben forta!

3. Un resum genial d'una magnífica trobada!!! Olga a la pròxima no pots fallar!!!

4. Quin gran dia vam passar! encantada d'haver-nos retrobat i esperem un altre "sarao" ben aviat ;). Un petó!

5. Quina passada noies!!! Mira, perquè us estimo molt i no hi ha res que em faci més feliç que veure com us ho passeu bé perquè sinó... :D

Agraeixo molt el teu comentari