Bones vacances! i 5 pins que us recomano

Abans de marxar de vacances he pensat de fer un post una mica diferents dels habituals... Una tria de receptes i idees que crec que van bé per a la calor, per si algú vol entretenir-se durant aquests dies.

Sorbet de moca


helado sorbete moca, cafe chocolate

Us proposo un gelat. Bé, no un gelat, un sorbet :) És d'aquells sorbets que agraden als que no són gaire fans del dolç. La xocolata i el cafè són amargs i per molt que es compensi amb el dolç del sucre, o en aquest cas, de la fructosa, m'agrada no exedir-me i mantenir aquest sabor amarg.

Galetes glacejades versió 2 - o com li vaig perdent la por a la glaça


Aquestes galetes les vaig fer pel cinquè aniversari d'una amiga de l'Aina (felicitats Eva!). Van organitzar una festa de temàtica subaquàtica i les galetes hi van donar un toc més. La festa va estar molt bé, els nens van jugar, es van banyar, van menjar... I les galetes van agradar :)

Magdalenes amb "crumble" de poma i canyella

madalenas de manzana con canela

Fa uns dies la meva germana va fer magdalenes, i segons sembla, molt bones (o per ser més exactes, el que va fer són muffins). M'agradaria molt haver-les tastat, però ella viu a Anglaterra, així que de moment m'hauré de conformar amb les fotos (per cert, heu vist quins arbres, quant de verd!).

El "crumble" tan típic del món anglosaxó és aquesta mena de "sorra" semblant al pa ratllat que cobreix les magdalenes. En aquest cas ho ha fet amb ametlla, però es poden subtituir per nous, nous de macadàmia... El que us agradi més (o en el meu cas, el que tingui al rebost).

Segons diu, són dolces sense embafar, amb diferents textures i gust plè de matisos. Sona bé, oi?
En tot cas, aquí us deixo la recepta. No sé vosaltres, però jo m'afanyaré a fer-les...

Pasta amb salsa de iogurt i salmó fumat

Pasta con salsa de yogur y salmón

Ara ja fèia dies que tocava una recepta de salat, oi? La recepta d'avui me la va fer una amiga un dia que vaig dinar a casa seva i em va encantar! (gràcies, Kai!). No havia menjat mai la pasta amb salsa de iogurt, i menys encara calenta (potser si en amanida), i mira que la pasta és el meu plat preferit!

Pastís de carbassa i panses

Tarta de calabaza con pasas y gengibre

Si, ja ho sé que ara no és temps de carbassa. Però encara de tant en tant em tempta, quan la trobo als comerços. No és el primer pastís de carbassa que us proposo. Si voleu, aquí en teniu un altre, més esponjós i especiat que no pas el d'avui.

Pastís senzill d'aniversari i premis!

Tarta de cumpleaños fácil

Abans que res, gràcies pels premis que m'heu concedit, em fan moltíssima il·lusió!!!
Gràcies al Víctor de Pumuky a la cuinai a la Neus de La capseta dels meus tresors per otorgar-me el Versatile Blogger, i també a la Neus de Tot fet a casa, i a la Sílvia i la Àgata de Receptes amb vida, per donar-me el Liebster Award (això comença a sembla l'entrega dels Òscar...). A més, els premis arriben en el moment en que el bloc supera les 21.000 visites, tota una fita, per a mi!

I per celebrar-ho, re-aprofitaré un pastís d'ara ja fa dies... us comentava que va ser l'aniversari de la meva filla petita, que va fer dos anys. Ella no és gaire gens de dolços, però no podia faltar un pastís!!

I com que no en tenim prou de celebrar-ho el dia que toca, encara repetim el cap de setmana. Total, que en totes dues ocasions vaig optar per un pa de pessic senzill de iogurt que vaig guarnir amb xocolata i coloraines. No és el primer cop que us porto aquesta recepta, aquí la podeu veure en vídeo, però aquesta versió i procediment és més correcte...

Pastís de plàtan i fruits vermells

tarta de plátano, bizcocho


Pastís, pa de pessic de plàtan, o allò que els americans anomenen "banana bread". Digueu-li com vulgueu. Un esmorzar o berenar fantàstic que a més ens permet donar un bon final a aquells plàtans que són massa madurs per a menjar "al natural".

Fa molt de temps ja us proposava aquest pa de pessic de plàtan amb xocolata, una combinació infal·lible, oi? Aquest també queda molt bo. El gust del plàtan es nota molt i les espècies li aporten un toc subtil però que arrodoneix molt el sabor. És esponjós, "humit" i gustós. Us el recomano.

Pancakes anglesos



I els anomeno 'pancakes anglesos' perquè he tret la recepta de la web de la BBC. Tenen la particularitat de que són molt finets, més semblants a una crepe que als tradicionals i arxiconeguts pancakes americans.

El meu cunyat, anglès, em va fer aquests pancakes una vegada i em van semblar boníssims, molt lleugers i amb un toc especial, el suc de llimona amb el que els va regar, que aporta moltíssim gust i frescor. Us els recomano...

Gelat de llimona i mascarpone


Helado de limón y queso mascarpone


Avui si, ja tenim aquí la primavera! Què ràpid passen les setmanes!


I avui és l'aniversari de la meva filla petita, que fa dos anys. No ho hem celebrat gaire perquè la pobra té la varicel·la i no està gaire per festes, però evidentment, hem fet un pastisset i ha bufat espelmes...


Festes a banda, la recepta que us proposo avui és un gelat de llimona i mascarpone que també té ametlles torradetes. És bonissim...



Lasanya d'espinacs

lasanya de verdura espinacs

Es veu que encara no podem desar la roba d'abric, que l'hivern encara segueix aquí! Així que de moment guardo la recepta de gelat que tenia planejada (ens hem animat a fer-lo de seguida que el solet ha començar a escalfar), i recupero una lasanya d'espinacs que creia que ja havia publicat (?!?). Es veu que estic més des-centrada del que em crèia...

Galetes de mantega de cacauet

Galletas con mantequilla de cacahuete peanut butter

M'he escandalitzat al veure quant temps feia que no publicava res! I això que tenia aquesta recepta pendent des de fa dies, quan l'Aina es va posar malalta durant una setmana i pico (la grip), i per passar l'estona a casa, vàrem decidir fer aquestes galetes de mantega de cacauet entre les dues. Se'm va oblidar, suposo, la setmana següent, quan l'Aina va tornar a l'escola i vaig ser jo, la que va caure malalta...

Natilles (amb Thermomix)

Natillas, custard


Les natilles que avui proposo són molt ràpides de fer, ja que són amb la Thermomix. He adaptat una mica la recepta del llibre, i són molt bones. La ocasió per preparar-les me l'ha brindat la convocatòria mensual de Memòries d'una cuinera. Si voleu també podeu veure una recepta de natilles de xocolata (amb Thermomix) que també he presentat.

Mandonguilles de peix al vapor (Thermomix)


albóndigas de pescado al vapor (thermomix)

Ja ha passat mig mes, però més val tard que mai: Bon Any Nou!
Finalment puc actualitzar el bloc, i és que fa moltes setmanes que ho tenia a la llista de coses per fer. Ja se sap, amb el canvi d'any ve la llista de nous propòsits, nous projectes... en tinc algun que espero que properament us podré anunciar :)

El cas és que el temps que em quedava lliure i que dedicava al bloc, ara s'ha escurçat encara més. Però no vull deixar de penjar posts a Pebre i xocolata, per tant em tocarà fer un esforç per organitzar i repartir bé el temps. Ja veurem en què queda...

Brownies d'ametlla i premis!

pastis de xocolata, tarta de chocolate, almendra

Primer de tot, moltíssimes gràcies a Carmeta Rusquilleta i Les Meves Cuinetes per otorgar-me el Liebster Award i el premi Best Blog. Em fan molta il·lusió i m'animen a continuar amb el bloc, així com els comentaris i visites que dia a dia vaig rebent. Gràcies a tothom!

Per celebrar-ho, i ara que ja tenim el fred a sobre, què us semblen uns brownies d'ametlla? Als qui ens agrada la xocolata, vénen de gust, oi?