Mandonguilles de peix al vapor (Thermomix)


albóndigas de pescado al vapor (thermomix)

Ja ha passat mig mes, però més val tard que mai: Bon Any Nou!
Finalment puc actualitzar el bloc, i és que fa moltes setmanes que ho tenia a la llista de coses per fer. Ja se sap, amb el canvi d'any ve la llista de nous propòsits, nous projectes... en tinc algun que espero que properament us podré anunciar :)

El cas és que el temps que em quedava lliure i que dedicava al bloc, ara s'ha escurçat encara més. Però no vull deixar de penjar posts a Pebre i xocolata, per tant em tocarà fer un esforç per organitzar i repartir bé el temps. Ja veurem en què queda...

De moment us presento una proposta salada, mandonguilles de peix fetes al vapor, amb la Thermomix.

Són fàcils de fer i de gustet molt suau. Ho he fet així perquè a les -meves- nenes els agrada més, però evidentment la recepta varia molt de sabor segons el peix i espècies que es facin servir.

Ingredients: (4 persones)

  • 250 gr de lluç sense pell ni espines (pot ser congelat)
  • 6 barretes de surimi (congelat)
  • 1 llesca de pa de pagès (jo he fet servir la punta d'un pa integral de pipes)
  • 2 ous
  • 1 branqueta de julivert fresc
  • pessic de sal
  • pebre i/o altres espècies al gust
  • Pa ratllat per arrebossar
  • 1 l. de caldo de peix o aigua (per coure al vapor)


Procedim:
Triturem el lluç encara congelat a la Thermomix. Amb uns cops de Turbo ja n'hi haurà prou. El reservem. Triturem també el surimi congelat, igual, amb un parell de cops de Turbo de la Thermomix, i el reservem amb el peix.

Tallem amb un ganivet o triturem amb la Thermomix el juliverd, i l'afegim al peix. En aquest cas, com que n'hi ha poc, jo prefereixo tallar-lo amb un ganivet.

Triturem el pa amb uns cops de Turbo, i ho afegim al lluç i al surimi. Afegim també els dos ous, la sal i espècies al gust, i remem bé perquè tot quedi ben amalgamat. Al estar tallat petit, el peix s'anirà descongelant, i si ho remeneu amb les mans, encara ho farà més ràpid.

Donem forma a les mandonguilles i les arrebossem amb pa ratllat. Les col·loquem al recipient Varoma i el tapem.

Posem el litre de caldo de peix al got de la Thermomix. Si no voleu menjar-vos les mandonguilles en sopa i preferiu servir-les amb una salsa verda, o tomàquet o una altra cosa, podeu coure-les amb aigua, tot i que estic convençuda de que el sabor no serà el mateix.

Tapem el got de la Thermomix amb el caldo a dins i programem 5 minuts temperatura Varoma. Quan veiem que comença a sortir fum del forat de la tapa, col·loquem al damunt el recipient Varoma. Programem 25 minuts, temperatura Varoma, velocitat cullera.

Passada l'estona podeu barrejar les mandonguilles amb caldo i servir, com he fet jo, o daurar-les una mica al grill del forn abans de servir-les en salsa.

Va ser un sopar complert, ben bo i que ve molt de gust amb el fred que fa!

albondigas pescado vapor

14 comentaris:

  1. Bon any maca, ja estem frisant per saber aquest nou projecte! :P

    Saps que mai he fet mandonguilles de peix? I sempre n'he tingut ganes, o sigui que apuntadetes queden!

    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  2. Bon any guapa!!!! no tinc TMX, però les mandonguilles de peix m'han agradat molt!!! petonets

    ResponElimina
  3. En casa no les gustan las albóndigas, pero a mi sencillamente me fascinan y más de pescado!!

    ResponElimina
  4. Marta,
    Amb la Thermomix es poden fer plats de categoria com aquest. No ens deixis de costat amb el nou projecte eh!
    Nani

    ResponElimina
  5. unas albondigas bien buenas y con la TX mas tiempo libre para hacer otra cosa
    Suerte en estos projectos que tienes entre manos
    peto

    ResponElimina
  6. Doncs si a les teues filles els agrada,m'has donat una idea per a fer-li a les meues!
    Pren-t'ho amb calma. A mi aquest nou any també m'està costant arrancar...massa feina i poques hores de son... Una abraçada, Marta

    ResponElimina
  7. Que receta tan sana y deliciosa, me ha gustado mucho!! Besos!!

    ResponElimina
  8. Ohh quina proposta tant bona! petons

    ResponElimina
  9. Hola!!!
    És curiòs però tinc la thermomix i a vegades penso que la tinc una mica aparcada. Aquesta recepta és una meravella, i a veure si així aconsegueixo que els meus fills mengin més peix...
    Ténen una pinta exquisita.
    Et felicito!!!
    Un petonets i gràcies per la recepta!!!!

    ResponElimina
  10. Mandonguilles de peix? m'ho apunto, és una nova manera de menjar-lo. Petons!

    ResponElimina
  11. Molt lleugeres i saludables!! Una abraçada!

    ResponElimina
  12. Molt lleugeres i saludables!! Una abraçada!

    ResponElimina

Agraeixo molt el teu comentari