Galetes amb fruita confitada

Dels de casa, a qui més li agraden les galetes és a mi. Ni a l'Aina ni al Javi els entusiasmen, cosa que no vol dir que no els hi agradin. Això vol dir que rarament en faig, malgrat que quan hi ha galetes casolanes rondant, de seguida s'acaben.


Ahir vaig trobar un moment per cuinar i amb la intenció de 'fer desaparèixer' unes restes de fruita confitada i unes orellanes que tenia pel rebost, ràpidament vaig caure amb aquesta recepta de galetes que amb petites variacions, serveix per a tot, o gairebé. El resultat? unes galetes ràpides de fer i bones.








INGREDIENTS:
  • 140 gr de sucre
  • 225 gr de mantega a la temperatura ambient
  • Rovell d'un ou una mica batuda
  • 280 gr de farina
  • 125 gr de fruita confitada, orellanes...
  • Pell ratllada d'una taronja
  • Sal

RECEPTA:
Batre el sucre i la mantega fins que quedi lligat. Afegir-hi el rovell i tornar a remenar. Després afegir-hi la farina tamisada, la fruita tallada, la pell de la taronja i un pessic de sal, i barrejar. Fer un rotlle amb la massa que en resulta, embolicar-lo amb paper transparent i ficar-lo a la nevera una mitja horeta o més, fins que s'endureixi.

Passada aquesta estona podem retirar el plàstic i fer talls de mig centímetre aproximadament, i anar col·locant-los a les safates de forn, damunt de paper vegetal o una làmina de silicona perquè no s'enganxin les galetes.

Enfornar-les durant uns 15 minuts a 190º (el forn cal que estigui pre-escalfat), fins que quedin dauradetes, i llestes!


9 comentaris:

  1. les galetes estaven bonííssimes. La Marta gran també les hi va trobar.
    Recordes la peli del Woody Allen? igual.....

    ResponElimina
  2. Ei Marta, jo també acabo de descobrir el teu bloc, tens unes receptes maquíssimes, aquestes galetes m'han robat el cor, les hauré de provar!

    ResponElimina
  3. Nyammmm... Jo sóc el Monnnnstre de les Galetes! Suposo que ja és tard per demanar que me'n guardis unes quantes, però per demanar que en facis més quan arribi, què?

    ResponElimina
  4. Darrerament he estat fent algune sprovatures amb galetes casolanes, però no he trobat una recepta que m'acabi de convèncer... Aquestes tenen molt bona pinta! Ma l'anoto!!!

    Petons!
    Anna

    ResponElimina
  5. Segur que si les fas, t'agradaran, Anna. Donen molt bon resultat!

    ResponElimina
  6. Les galetes fetes a casa sempre són un xitàs!!! amb les fruites han d'estar biníssimes!

    ResponElimina
  7. Hola Marta,
    Aquesta recepta me la faig meva. He estat cercant una per a fer unes decorades i aquesta m'agrada. Les fotografies molt boniques. Ja ens anirem seguint. T'avisaré el dia que la publiqui.
    Petonets,
    Nani

    ResponElimina
  8. A mi les galetes em perden!!! I aq tenen una pinta!!! Petonarros!

    ResponElimina

Agraeixo molt el teu comentari