Torró cruixent de xocolata

Si, Nadal ja és aquí :) Se sap que hi ha dues postures davant del Nadal, o agrada o es detesta. Jo sóc de les del primer grup. M'encanta reunir-me amb la família, tot i que no és excepcional, ja que sóc de família de veure'ns molt. M'encanta decorar l'arbre, fer el pessebre, anar a la Fira de Sta. Llúcia a trobar la figuerta que falta, el Tió -que hem recuperat ara amb les nenes-... i el menjar. L'escudella i carn d'olla, canalons... torrons!




I aquí va la meva primera participació a La Recepta del 15. No es tracta d'un torró original però és bo i fàcil d'adaptar als gustos del consumidor. Es tracta d'un torró cruixent de xocolata. En realitat no és altra cosa que fondre la xocolata -cosa que deixa la casa amb un perfum deliciós- que podem aromatitzar o enriquir amb allò que més ens agradi: licor, fruita confitada, fruits secs, pebre... Com que jo prefereixo la xocolata negra i no massa dolça, no hi he afegit sucre ni llet, però també quedaria bé.



Ingredients:

  • 250 gr de xocolata negra al 70% de cobertura
  • 70 gr de cereals d'esmorzar tipus arròs inflat i/o corn flakes
  • Un pessic de canyella en pols
  • Culleradeta d'essència de vainilla



Procediment:
Fondre la xocolata al bany maria. Afegir-hi el pessic de canyella i la culleradeta d'essència de vainilla i barrejar-ho bé. Afegir-hi els cereals i remenar suaument perquè no es trenquin, fins que tots els cereals estiguin ben coberts de xocolata.

Abocar la barreja a un motlle rectangular i ajudar a que s'escampi i aplanar una mica. Potser voldreu presentar a taula el torró dins del mateix motlle, però si no és així i el voldreu desemmotllar per a servir, és millor folrar el motlle amb paper sulfuritzat, que ens facilitarà la feina.

Deixar refredar. El torró està llest. Bones Festes!


10 comentaris:

  1. Ooooh, quin torronet més bo!! Aquest a casa ens encanten, i encara no n'hem fet! Ens apuntem la teva recepta!
    moltes gràcies per participar, ens agrada veure cares noves!
    Petons
    Sandra

    ResponElimina
  2. M'agrada la idea de provar de fer coses noves, per això em sembla tan bona idea la Recepta del 15!
    T'agraden les fotos, Helena? A veure si arribes a temps de tastar-lo, és adictiu, com les patates fregides! No pots agafar-ne un trosset i prou!

    ResponElimina
  3. Que cruixent i bo! Aquesta recepta l'havia vist també amb nocilla, però jo també sóc més de xocolata negra (i deixa més oloreta a casa).
    Visca el Nadal!

    ResponElimina
  4. M'encanta aquest turró!! Que facil i original!

    ResponElimina
  5. Wow, cruixent me encanta! Felicitats es veu an apetitos ...
    Un petonet

    ResponElimina
  6. Aquest és dels que més m'agrada. L'any passat vaig fer-ne així, amb forma de bombó i va encantar!
    Així que, simplement, deliciós!

    Moltíssimes gràcies per participar a la recepta del 15!

    Petonets!

    ResponElimina
  7. Que bó i cruixent aquest torró. Et copio la recepta que el meu m´hen demana amb aquesta textura... Deliciós, segur!!! Petons,

    ResponElimina
  8. A casa no el considerem torró perquè no ens el mengem per Nadal sinó...tot l'any!!!!! I com ens agrada, sobre tot als meus fills!!!!
    Molt bona presentació!
    Petons

    ResponElimina

Agraeixo molt el teu comentari