Vull pastís de xocolata, ARAAA!

Us ha passat alguna vegada? Una pressa tremenda per menjar un pastís de xocolata. Bé, aquí teniu una possible solució: pastís de doble xocolata a la tassa.


Vaig veure'n una recepta per internet i després de fer una recerca i selecció de les que semblaven millors, m'he quedat amb aquesta (en anglès), tot i que l'he adaptat una mica. Doncs el que queda és un pa de pessic dens però bo i amb moltes possibilitats, i ràpid de fer, sobretot això.

Perquè no ens enganyem, un pastís fet amb 2 minuts no pot competir amb una recepta que requereix un mínim de 30 minuts de preparació i de forn, oi? En tot cas, aquest pastís és fàcil, ràpid i bo, dóna bon resultat, fins i tot per quedar bé si tenim alguna visita inesperada, és "divertit".


Jo he combinat la massa amb xocolata blanca però a la recepta original ho fan amb caramels salats. També s'hi podria posar un bombó, o xips de xocolata, fins i tot avellanes triturades... I la massa es podria enriquir amb essència de vainilla, canyella o alguna culleradeta de licor, o... el que us sembli que pot quedar bé. Si el feu no deixeu de dir-me què us ha semblat i les variants que hi heu introduit, perquè segur que dóna resultats molt diferents.
Bon cap de setmana!


Ingredients:

  • 3 cullerades de farina
  • 3 o 4 cullerades de sucre (depenent de si us agrada més o menys dolç)
  • 3 cullerades de xocolata en pols sense sucre
  • 1 pessic de llevat
  • 1 pessic de sal
  • 1 ou batut
  • 3 cullerades de llet
  • 1 cullerada d'oli vegetal (o mantega)
  • 2 peçes de xocolata blanca

Procedim:
Ficar en un bol tots els ingredients excepte la xocolata blanca i remenar fins que no quedin grumolls.

Ficar la barreja en una tassa que pugui anar al microones. No ha d'omplir la tassa, ha de quedar per la meitat o una mica més.

Afegir-hi les peçes de xocolata, d'una en una. No s'enfonsarà, és igual que quedi a la superfície.

Ficar la tassa al microones 1:30 minuts a màxima potència. Si al treure la tassa veieu que encara està molt "humit", fiqueu-la-hi uns 20-30 segons més. TA-RÀÀÀÀ!



13 comentaris:

  1. No pot ser!!! Quina rapidesa!!! Aquesta la tinc que provar!!
    Em faig seguidora teva que veig que tens unes idees...jejej
    Petons

    ResponElimina
  2. quina bona idea! Sembla, a més, deliciòs.
    Quines filigranes que fas Martona. Em tens rendida !

    ResponElimina
  3. Hola Marta,
    gràcies per passar pel meu blog! sempre em fa molta il.lusió els comentaris i les cares noves!

    M'agrada molt el teu blog, i encara més aquesta delícia ràpida! Jo me l'he fet algun cop però per sort no em sé la recepta de memòria, que si no m'ho faria cada per berenar!

    Ens veiem per aquí!

    ResponElimina
  4. Te una pinta xxxantxipirul·li (observi's el geminisme de rul·li), però perquè a la tassa?
    Robert de Niro

    ResponElimina
  5. Ho dic perquè en plat "fondo" també ha de quedar be i en cap molt més!

    ResponElimina
  6. La tassa té un resultat més espectacular i no cal repartir... És com si compréssis un sol tall -o dos, va- de pastís per menjar-te'l al moment i pim, pam fora! A per una altra cosa!

    ResponElimina
  7. Aquest estiu per fi l'he provat, és la bomba!!!

    ResponElimina
  8. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  9. Ole ole oleeeee com m'agrada!!!!! Potser serà la meva tria pel del blog al plat de l'octubre!!!!
    Ptnts
    Dolça

    ResponElimina
  10. La meva versió... sense xocolata blanca i amb speculoos... a casa en som molt fans dels speculoos!!!!
    http://nototsonpostres.blogspot.com.es/2015/10/unes-postres-rapides-millor-dit-super.html

    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina

Agraeixo molt el teu comentari