Galetes glacejades: primera experiència
És la primera vegada que faig galetes glacejades. La veritat és que no he fet galetes gairebé mai i en tinc molt poca pràctica, malgrat que m'agraden molt. Les galetes glacejades no són de les meves preferides. Sempre m'han semblat que tenien gust bàsicament de sucre, però són molt boniques, oi? Bé... això si et surten bé!
Ja sabia que són delicades de fer especialment pel que fa al glacejat, i ja no diguem la traça que cal tenir per "pintar-les" amb gràcia! Bé, doncs encara que no siguin el meu tipus de galetes preferides, m'he proposat de fer-ne. És més, m'he proposat aconseguir que em quedin bé!
Pastís especiat de carabassa
Pastís de dinousaure i premi!
I si! aquesta setmana passada ha sigut l'aniversari de l'Aina (i el meu). I per fi hem tingut l'excusa i la ocasió de fer, juntament amb la meva germana, el pastís de dinousaure que havíem vist i desitjat de fer tantes vegades. Ah! i premi Liebster Award que m'ha atorgat la Marta de Cuina Diari. Moltes gràcies, em fa moltíssima il·lusió!
Natilles de xocolata (amb Thermomix)
I poso punt i final a les vacances! Torna a començar el curs i amb ell sento que s'inicia una nova etapa vital per a mi... La sensació és ben bé com quan arriba Any Nou i t'omples de nous propòsits i bones intencions.
A més també és bon moment per a organitzar-me, per a concretar l'agenda i definir "plans d'atac" per a assolir tots aquests nous propòsits. Cada cop em costa més trobar temps per a fer tot allò que es considera un "hobby" -com ara penjar regularment posts a Pebre i xocolata-, però confio en poder organitzar-me i ser prou constant com per aconseguir-ho tot.
Esperem que tot plegat arribi a bon port i que d'aquí al proper setembre senti que he acomplert satisfactòriament allò que em proposo.
Pastís capgirat de macedònia
Ja fa temps que tenia a la meva llista de 'pendents' fer un d'aquests pastissos de fruita que es serveixen capgirats. Finalment, Memòries d'una cuinera m'ha proporcionat l'excusa de fer-lo en demanar receptes de macedònia.
Ja sé que no és exactament una macedònia ja que la fruita queda cuita un cop passada pel forn, però la varietat de fruites si que hi és ;)
Polos de cirera
Ja de petits ens fèiem "polos"casolans: de Coca-Cola (sense cafeïna, és clar), de llet amb Cola-Cao, de suc, o d'una beguda que no sé si encara existeix que es preparava a base de pòlvores, que es deia Tang. Ara estic encantada de poder fer polos per les nenes, i de poder tastar coses noves. A més, aquesta recepta em permet participar a La recepta del 15, que últimament tinc molt abandonada.
Pollastre a la llimona
Aquesta és una recepta força ràpida de fer i que aconsegueix que el pollastre quedi molt saborós.
Gelat de maduixes amb nata
Premi Liebster Blog
Scones amb nata i melmelada
Tenia la recepta de scones a la llista de "pendents" (amb moltes, moltíssimes receptes més), per això, quan a El taller de cuina ens van proposar fer "La recepta viatgera", una recepta que ens traslladés a un lloc, que ens recordés un viatge que haguéssim fet, de seguida vaig pensar-hi.
Brioix
Normalment a casa esmorzem pa amb tomàquet o melmelada, però m'encanta poder esmorzar pastes o similar, i si són casolanes millor que millor. I vet aquí que de vegades passa que s'acaba el pa de manera inesperada, i em veig 'forçada' a fer alguna cosa per arreglar l'esmorzar de tothom. Ai, quin horror, oi ;)
Carquinyolis de xocolata amb aroma de taronja
Mai no havia fet carquinyolis abans. De fet, ni se m'havia passat pel cap que es poguéssin fer a casa! Per això quan a Memòries d'una cuinera ens han proposat fer carquinyolis, he hagut de buscar-ne una recepta sense tenir gaire idea de què podria obtenir de resultat. Però vés per on, que m'ha agradat molt fer-ne, i el resultat, encara més!
Risotto al cava amb formatge de cabra curat
I aquí va una altra recepta per la Recepta del 15, de Xocolata desfeta i Els fogons de la Bordeta. Aquest mes ens convocaven a cuinar arròs, i jo proposo un risotto fet amb la Thermomix, que surten molt bons.














