Panellets de pinyons


Si, ja ho sé. Als carrers i a les botigues ja ha començat el Nadal, però jo encara m'hi resisteixo. No m'agrada que el dia 2 de novembre ja comenci el Nadal! Visca la Castanyada!


A casa fa un parell d'anys que ens fem els nostres pròpis panellets, especialment els de pinyons, i seguim la recepta de la Carme Ruscalleda, molt fàcil i bona. A més a més, aquest any hem fet servir les ametllles de casa de la meva àvia. No cal dir que malgrat la feina de collir, treure la closca, escaldar, pelar i triturar les ametlles, al ser de casa ens han semblat més bones.



Ingredients:

  • 350 gr de sucre
  • 150 gr d'aigua
  • 1/2 kg d'ametlles en pols
  • 1 clara d'ou
  • 1 rovell d'ou
  • 1/2 culleradeta d'aigua
  • Pinyons crus per arrebossar
En una cassola ben ample, posar a bullir el sucre i els 150gr d'aigua durant uns 5 minuts aproximadament, fins que redueixi una mica. Abocar-hi les ametlles en pols i remenar fins que quedi ben lligat i es separi de les parets de la olla. Deixar-ho refredar.



Després cal afegir-hi la clara d'ou (sense muntar) i remenar-ho bé. Deixar un parell d'hores a la nevera.
Aquesta és la massa mare per a tota mena de panellets.

Per als de pinyó, els meus preferits, cal fer les boletes i arrebossar-les amb els pinyons, i pintar-los amb el rovell d'ou barrejat amb la mitja culleradeta d'aigua. Enfornar a uns 200º uns 5-7 minuts aproximadament, fins que es torrin els pinyons.
Bon profit!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Agraeixo molt el teu comentari