melmelada de pruna



M'encanten els canvis d'estació. Sempre que se'n comencen a sentir els primers símptomes noto com creixen grans expectatives en mi, com si el canvi d'estació només pogués portar coses bones. Tant li fa que sigui perquè comença el bon temps com si acaba, si arriba la calor o el fred; és el canvi el que m'agrada.



Un nou clima que relaciono amb diferents etapes vitals i hàbits (vacances, escola, Nadal...), i també amb diferents aliments, evidentment. M'encanta la fruita i m'encanta com se'n van succeint les diferents varietats a la nostra taula, fins i tot, les espero amb ganes.

Per fi penjo unes fotos relacionades amb les prunes que em van regalar a Vitoria aquest agost. En Jose Luis té una casa amb un jardí fantàstic ple d'arbres fruiters i un hort. Ens va convidar a dinar i ens va regalar prop de 2 Kg de prunes i dues gerres gegants de mel, també de collita pròpia (alguna idea per la mel? s'accepten suggeriments).

Les prunes, al punt de madur, van haver d'esperar un parell de dies fins arribar a casa i un viatge de moltes hores de cotxe, però finalment van arribar, i després de triar-les vaig procedir a fer-ne una melmelada deliciosa.

RECEPTA:

- 1Kg de prunes
- Pell d'una llimona
- 1 Branca de canyella
- 200gr de fructosa

S'escalden les prunes durant uns segons o un minut per poder pelar-les i treure'n el pinyol amb facilitat. Es posen les prunes dins d'una olla amb la fructosa, la pell de llimona i la canyella, i es fa coure a foc lent. Remenar de tant en tant. Quan la melmelada adquireix una textura més o menys densa (al cap d'una hora o més de cocció), es retira del foc. Es retira la pell de llimona i la canyella, i s'aboca, sense triturar, a pots de vidre ben nets, i es tanquen. Es fan bullir els pots al bany maria durant uns 10 minuts, i llestos! Una mica d'estiu en conserva!

6 comentaris:

  1. Buenísimo el toque y el gusto de canela, que queda, ¡¡¡ñam!!!

    ResponElimina
  2. Fes un pa de mel, és espectacular. I amb la mel de collita pròpia i les teves mans, èxit assegurat!

    ResponElimina
  3. Molt bona idea, Noemi. Fa temps que no faig pa de mel; jo tinc una recepta de pa de mel molt especiat i consistent, molt gustós, que faré algundia d'aquests. Tu en tens alguna que vulguis compartir?

    ResponElimina
  4. No és que m'hagi oblidat de tu... Aquí va la meva recepta de Pa de Mel:

    Ingredients:
    200gr de mantega, 125gr de sucre, 125gr de mel, 3 ous, 350gr de farina, 2 culleradetes de llevat en pols, 1 llimona.

    Barrejeu la mantega amb el sucre i la mel (jo escalfo primer el bol on posaré els ingredients amb aigua ben calenta i després ben sec). Quan teniu una crema ben fina s'afegeixen els ous, un a un, ben remenats. Aboqueu la farina amb el llevat i un pessic de sal i remeneu bé. Finalment la pell ratllada d'una llimona.
    Aboqueu la pasta en un motlle (tipus plum cake), prèviament untat i enfarinat o amb paper de forn i deixeu-lo coure al forn (prèviament calent) a uns 180/200º uns 60 minuts. Feu la prova de l'agulla per saber si és cuit. Desmotlleu-lo passats uns minuts.
    Si aconseguiu amagar-lo (l'olor us delatarà) guardeu-lo per menjar l'endemà, és molt més bo.

    ResponElimina
  5. Me la quedo per fer-la Noemi. Ja la veuràs per aquí :)
    Marta

    ResponElimina

Agraeixo molt el teu comentari