Pastís de formatge amb gerds

tarta de queso con frambuesa

Avui us porto una delícia de pastís que he fet diverses vegades i que mai ha fallat... En aquest cas hi he posat gerds frescos però s'hi poden posar maduixes, una barreja de fruits del bosc, mores, nabius... el que més us agradi, el que tingueu més a mà, frescos o congelats (descongelats prèviament, això si).

Us haig de confessar que detesto la cocció al bany maria. No em malinterpreteu, els resultats m'entusiasmen, però sempre pateixo al cuinar. No controlo bé la temperatura, la quantitat d'aigua, tinc por que entri aigua al motlle i inundi el pastís... catastrofista? segurament si.

És que és per això que sempre em resisteixo al fer el pastís de formatge, tot i que ens agrada molt. I a més, fins al moment de ficar-lo al forn, és tan fàcil de fer! Per fi crec que ja li vaig tenint el peu al coll, a això del bany maria... Val a dir que aquest motlle de lekué m'ha conferit molta confiança, m'ha anat molt bé :)

Potser voleu mirar una altra recepta de pastís de formatge? Aquí una que vaig fer amb les neules que van sobrar del Nadal...

Recepta adaptada de Cake Days, de The Hummingbird bakery.

Ingredients per a la base:
220 gr de galetes tipus digestive
100 gr de mantega fosa

Ingredients per al pastís:
700 gr de formatge tipus Philadelphia
1 culleradeta d'essència de vainilla
120 gr de sucre blanc
3 ous
80 gr de gerds +  un grapadet per decorar

Procedim:
Preparem el motlle engreixant-ne les parets amb mantega i posant paper de forn a la base. Jo vaig fer servir el motlle de silicona amb plat de ceràmica que ja serveix per servir, així que no vaig haver de fer res d'això.

Tritureu les galetes fins que en quedin només molles. Barregeu-les amb la mantega fosa (líquida) i aboqueu-ho al motlle. Escampeu les molles per tota la base del pastís i les aneu comprimint amb el dors d'una cullera, aixafant-les per tal que quedin compactes i de superfície plana (més o menys). Ho fiqueu a la nevera.

Posem el forn a pre-escalfar a 160ºC. Mentrestant, anem preparant la massa barrejant el formatge, l'essència de vainilla i el sucre a velocitat mitjana. Quan la pasta sigui llisa, hi afegim els ous d'un en un i barrejant bé, assegurant-nos d'anar abaixant la massa que "s'enfila" pels laterals del bol.


Finalment hi afegim els gerds i els barregem una mica amb una espàtula, simplement per repartir-los per la massa i procurant no aixafar-los.

Aboquem la massa al motlle que teníem a la nevera i fiquem el motlle en una safata alta prou gran per preparar el bany maria. Ho omplim d'aigua fins que estigui a mig cm del límit superior del motlle, i cap al form durant uns 35-45 min fins que sigui consistent i una mica més fosc pels laterals.


Ho treiem tot del forn i deixem que el pastís s'acabi de coure amb la calor residual de l'aigua. Quan estigui a temperatura ambient fiquem el pastís a la nevera unes hores, millor si és d'un dia per l'altre, abans de servir.
És deliciós!




13 comentaris:

  1. Els pastissos de formatge són un èxit assegurat a casa meva, i per mi, els preferits!! aquest fa moooolt bona pinta i passa directament a preferits! Un petó!

    ResponElimina
  2. M'encanta el tall amb els trossets de fruita pel mig, amb gerds es veu deliciós i amb nabius blaus també ha de quedar preciós, oi? Una meravella de pastís!

    http://lesreceptesquemagraden.blogspot.com.es/

    ResponElimina
  3. Aquesta pastís ha de ser deliciós...no he fet mai cap pastís de formatge cuit al bany maria...així que ho hauré de provar...m'encanta la descripció que has fet de la massa enfilant-se per les parets, i la lluita de tota rebostera per aconseguir s'incorpori al gruix central!!! Petons!

    ResponElimina
  4. M'encanten tots els pastissos de formatge!
    I ja pots acabar amb la por al bany Maria, perquè t'ha quedat perfecte!
    I amb els gerds, el contrast d'acidesa ha de quedar molt bo.

    ResponElimina
  5. Wow!!! Boníssim!!! Enhorabona!!

    ResponElimina
  6. Fàcil, fàcil i segur que bo... tot i que jo això del bany maria............ crec que m'entens, oi??
    Em pregunto que pot passar si ens saltem el bany maria? La temperatura no és gaire alta. No sé. Pensament en veu alta!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. El proper pastís de formatge el faré amb cocció al microones, que es veu que també queden bé. Ja us ho explicaré! Gràcies :)
      Marta

      Elimina
  7. Me encanta!! Tiene una pinta maravillosa, además una combinación de sabores increíble!!

    Besos.

    ResponElimina
  8. No tinc paraules ... ! Hmmmm ...

    ResponElimina
  9. Quina pinta tan espectacular, i és que a mi m'encanten els pastissos de formatge i aquest té una pinta...

    ResponElimina
  10. Que bo aquest pastissoi! el motllo de lekue me l'he de comprar ja!!!!

    ResponElimina
  11. Un pastís molt eixerit i molt vistós!! Petonets!

    ResponElimina

Agraeixo molt el teu comentari