Figues dessecades al forn

Deshidratar figues a casa

Resulta que a casa tenim una figuera. Resulta que des de fa un mes llaaaaarg, cada setmana tinc 1Kg aproximadament de figues per menjar. I sóc la única a casa que menja figues.

Això vol dir que tinc el rebost PLE de melmelada de figues de diverses maneres (amb més o menys sucre, "endolçidors" de diferents tipus, fins i tot sense sucre! amb altres fruites...); també me les he menjades crues, en amanides, com a postres... i ja en tinc prou, m'agraden però ja n'estic una miqueeeeeeta fins al monyo de les figues.

Doncs una altra manera de desar-les per al seu consum durant l'any és deshidratades, dessecades. He investigat com fer-ho i es pot fer: 1) a l'aire lliure, en un mes calorós (agost), i amb cura de que no s'hi posin insectes o altres animals, deixant-les al sol durant uns 3 dies. Massa tard i massa temps. 2) Amb un aparell que deshidrata. No vull aquest artefacte a casa, gràcies. 3) Amb el forn. Clar! No he vist gaires llocs on s'expliqués com fer-ho, però n'he tret alguna idea, i aquí està.

El resultat és bo. Ha costat unes 14h de forn, però ja tinc les figues guardades en un pot hermètic a la nevera (per si de cas) i les aniré fent servir durant els propers mesos, segurament per fer pa, pastissos...

Ingredients:

  • Figues fresques

Procedim:
Netejem les figues i en tallem la punta de la tija. Tallem, també, si tenen alguna part "lletja", tocada.

Les tallem al llarg i les posem a la reixeta del forn.

Les fiquem al forn a 50º / 60ºC. Com que cau alguna goteta (i fins i tot alguna figa), podeu protegir la part de baix del forn amb una mica de paper de plata, o posant una safata a sota, a prou distància per permetre que la temperatura sigui el més homogènia possible.

Jo les he tingut unes 10h amb temperatura a dalt i a baix, i passada aquesta estona es veu que m'he impacientat i he posat l'aire. I les he tingut amb aire 4h o 5h més, fins que quan les apretes suaument ja no surt suquet i l'aspecte és més semblant al de les figues seques com les coneixem. És important anar-les mirant de tant en tant, primer per permetre que surti la humitat del forn, i passades les primeres hores, per vigilar-les quan ja començen a estar seques, que no quedin "momificades".

L'important és que les figues no es coguin, que no bullin, simplement, que es vagin assecant. Si us cal podeu apagar el forn i deixar-les allí fins a l'endemà, i aleshores continuar el procés.

Quan us sembli que ja estan seques, les deixeu refredar a dins del forn i després les guardeu a un recipient hermètic.

5 comentaris:

  1. Molt bona idea per guardar-les!! A mi m'encanten les figues, de totes les maneres, però no en menjo tantes com tu...jiji!!
    Que vagi bé!! Clara

    ResponElimina
  2. Ostras! Una bona manera de conservar-les! Gaudiràs de les figues tot l'any!
    Petonets,
    Olga

    ResponElimina
  3. Doncs jo tinc 'l'aparell que no vols a casa' i va bé dona!!! :))))) Ara, val a dir que ès un trasto més! Però va bé!
    L'utilitzo amb les prunes perquè em passa com a tu: que n'acabes tip! :))) Fem un intercànvi?? Les figues d'aquí NO es poden menjar!!! Vols prunes?! ;D

    ResponElimina
  4. Jo no tinc figuera a casa, però si a casa de parents i me'n donen forces, m'apunto aquesta manera d'assecar-les per si mai en tinc massa.
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina

Agraeixo molt el teu comentari