Pastís de pastanaga (Jamie Oliver)

receta tarta de zanahoria de Jamie Oliver

Suposo que tothom coneix Jamie Oliver. Per si de cas no és així, us recomano que cliqueu damunt de l'enllaç del seu nom per conèixer-lo. És un súper-cuiner-comunicador compromès amb la nutrició que fa anys que segueixo. La meva germana vivia fins fa poc a Anglaterra (d'on és ell) i fa anys em va regalar un "pack" de DVDs amb una temporada d'un programa de cuina que tenia a la TV. És fantàstic veure'l cuinar: engrapant els ingredients, parlant apassionat i amb resultats finals que semblen deliciosos. M'encantaria poder anar a menjar a algún dels seus restaurants...

Mentrestant em conformo amb els seus llibres de receptes (en tinc un munt!) i fent plats tan bons com el que us porto avui. És un pastís de pastanaga amb panses que ens ha agradat molt. La recepta original porta també nous, que segur que queden delicioses, però com que tenim una persona que hi és al·lèrgica, no n'he posat. És un pastís flonjo i gustós que queda d'allò més bé per fer unes postres especials o pastís d'aniversari.

De fet, aquest altre pastís de pastanaga que tinc al blog també és recepta d'ell. Personalment trobo que és millor que la que us porto avui, tot i que també una mica més laboriosa.

En tot cas, els dos pastissos són boníssims i us els recomano.

Ingredients:

    carrot cake receta
  • 300 gr de mantega a punt de pomada (temperatura ambient)
  • 200 gr de sucre morè clar
  • 4 ous grans
  • 270 gr de farina amb llevat (de la que venen com a "bizcochona")
  • 1 culleradeta de bicarbonat
  • 1 pessic de canyella mòlta
  • 1 pessic de nou moscada mòlta
  • 1 pessic de gingebre mòlt
  • 1 pessic de sal
  • 200 gr de nous partides per la meitat (jo no n'he posat)
  • Pell ratllada de 2 taronges
  • 275 gr de pastanagues ratllades gruixut
  • 125 gr de panses
  • 200 gr de sucre

Ingredients per la cobertura:

  • 250 gr de formatge cremós (tipus Philadelphia)
  • 500 gr de sucre llustre (jo n'he posat només uns 250gr)

Procedim:
Pre-escalfem el forn a 180ºC. Engreixem el motlle. Ell recomana dos motlles de 23 cm. per acabar fent un pastís de 4 pisos. Jo he fet servir un sol motlle d'uns 25 cm. El pastís queda menys alt, només vaig fer-ne 2 pisos.

Fonem 200 gr de mantega (en reservem 100gr) a un bol al microones, a tandes curtes. La posem en un bol prou gran per després afegir-hi el sucre morè i els ous, i ho batem tot amb energia (millor amb l'ajuda d'una batedora elèctrica) fins que la mescla blanquegi i guanyi volum.

A banda, barregem la farina, el bicarbonat, les espècies i 1 pessic de sal. Ho afegim poc a poc a la barreja de l'ou mentre anem remenant suaument fins que quedi ben integrat.

Piquem 125 gr de les nous i les afegim a la massa, juntament amb la ratlladura de les taronges, les pastanagues i les panses (si són grosses podeu partir-les).

Aboquem la massa al/s motlle/s, allisem la superfície i ho fiquem al forn uns 35-40 minuts fins que quan el punxem amb un escuradents aquest surti sec. Quan estigui els deixem refredar uns minuts i de seguida que puguem els desemmotllem perquè s'acabin de refredar damunt d'una reixeta.

Ara prepararem les nous que podeu fer servir per decorar el pastís. Escampeu les nous que us queden damunt d'una fulla de paper vegetal (de forn). Posem els 200 gr de sucre a una paella antiadherent i l'escalfem a foc suau mentre fem girar la paella per "remenar" (no feu servir cullera perquè el sucre de les parets cristal·litza). Quan sigui un caramel, l'aboquem damunt les nous i ho deixem refredar fins que endureixi.

Mentrestant, anem preparant la cobertura del pastís: batem la mantega restant, 100 gr, fins que aquesta tingui un color més blanquinós. Hi afegim el formatge cremós i finalment el sucre llustre, i ho barregem fins que quedi una crema espessa i homogènia.

Quan la massa del pastís sigui freda del tot, passem a muntar-lo: El tallem per la meitat en horitzontal (si n'heu fet 2, doncs també, per la meitat), en separem les dues parts i hi escampem una mica de la massa de formage. Tapem amb una altra meitat de pastís i la cobrim amb més crema de formatge (i així fins que tinguem muntades totes les capes de pastís). Cobrim el pastís per damunt amb la resta de la cobertura. Si voleu podeu reservar-ne per decorar-lo amb una màniga pastissera. Jo no ho he fet. Reserveu el pastís a la nevera fins uns 15 minuts abans de consumir-lo, això donarà més consistència a la cobertura.

Piqueu les nous caramelitzades (si heu optat per posar-ne) i les repartiu per damunt del pastís. Jo com que no n'he volgut posar, he decorat amb més ratlladures de taronja.

És molt aromàtic i gustós... MMM!!

tarta de zanahoria carrot cake


9 comentaris:

  1. Com m'agrada el pastís de pastanaga!!! Jo uso una recepta de la Mireia Carbó que queda molt bona, però trobo que les especies que utilitzes en aquests pastís li han de donar un punt boníssim! M'encanten les galetes i els tes especiats, així que segur que aquest pastís m'encantaria!!

    ResponElimina

  2. Marta; El pastis de pastanagues, es un dels meus preferits. Queden molt be servits a taula i son dels bons que hi ha.
    Jo vaig fer aquest:
    http://menjadebacalla.blogspot.com/search?q=past%C3%ADs+de+pastanaga+i+nous

    Salutacions Marta!! :O)

    ResponElimina
  3. Aleshores quin em recomanes aquest o el que ja vas fer? Tinc moltes ganes de fer-ne. Jo en faig un que em va passar una dona anglesa i està molt bo pero m'agada provar diferents variants...una abraçada
    Marta

    ResponElimina
    Respostes
    1. Vagi per davant, tots dos son molt bons, però jo prefereixo la recepta "vella", l'anterior la que he dit "carrot cake". No és tan esponjosa però sí molt gustosa. Si en fas alguna ja em diràs que et sembla ;)
      Gràcies pel comentari i bon cap de setmana!
      Marta

      Elimina
  4. Como me encanta este bizcocho de zanahoria, queda muy bueno y jugoso, este de Jaime-Oliver no lo he probado pero seguro que está genial, el corte se ve estupendo.
    Besos
    Cocinando con Montse

    ResponElimina
  5. Doncs mira Marta a mi en Jamie Oliver m'encanta com cuina però a ka tv... em posa dels nervis!! Jajaja Tot és qüestió de gustos, oi? Igual que el pastíss de pastanaga!! A Suïssa es menja MOLT moltíssim i mai ha estat el meu preferit però darrerament m'hi estic acostumant!! I no l'he fet mai a casa però les teves receptes (les dues) són molt sugerents...
    Molt bona setmana guapa!!

    ResponElimina
  6. Mmmm, m'encanta aquesta recepta!! Deu ser boníssima oi??
    Clara

    ResponElimina
  7. es una receta estupenda¡¡¡ me encanta.
    besos crisylaura.

    ResponElimina
  8. Un dels meus pastissos preferits, i aquesta cobertura t'ha quedat preciosa! Nosaltres també fem la cobertura només amb formatge cremós, sense afegir-li mantega, queda més lleugera i no embafa tant. Un petonet!

    ResponElimina

Agraeixo molt el teu comentari