Quiche d'espinacs amb pasta de full [El Asaltablogs]

recepta quiche espinacs

Ja ho he dit abans i ho torno a repetir: sóc fan de la pasta de full! Encara no m'he posat a fer-la a casa, però la que trobem al súper és prou bona, i ens permet TANTES preparacions diferents! Jo sempre en tinc un paquet congelat, per si les mosques... Tant admiradora en sóc que he creat una etiqueta nova només per ella... la pasta de full!

I avui, que toca publicar la recepta participant al repte de El Asaltablogs assaltant la cuina de La Rosa Dulce, he trobat que era la recepta perfecte!

No acostumo a fer quiches per allò de les calories, però què punyeta! Ja ho cremaré fent exercici, no? A més, m'hi ha ajudat la meva petita, que després, evidentment, n'ha volgut menjar, i li ha agradat molt. No es tracta de "camuflar" les verdures per als petits, però resulta que els espinacs a dins de la quiche queden boníssims, i els agrada!

La recepta original la trobareu al blog La Rosa Dulce, un blog molt bonic pel que és molt agradable navegar. Té receptes molt bones, interessant especialment perquè cuina sense lactosa i sovint sense sucre, i perquè posa fotos del pas a pas que sempre van molt bé.

Ingredients:

  • 1 paquet de pasta de full preparada
  • 300 gr d'espinacs frescos
  • 50 gr de beicon (o cansalada fumada)
  • 100 gr de formatge ratllat
  • 1 grapat de pinyons (no en tenia i no n'he posat)
  • 200 ml de nata per cuinar (pot ser vegetal)
  • 2 ous
  • sal i pebre al gust


Procedim:
Posem el forn a pre-escalfar a 180º.
Engreixem un motlle circular i hi posem la placa de pasta fullada. Punxem la base amb una forquilla unes quantes vegades, que no se'ns infli al forn, reservem.

Saltegem el beicon o cansalada tallat a tires a una paella amb unes gotes d'oli a foc fort, que es dauri. Hi afegim els pinyons (jo no en tenia i no n'he posat, queda igualment molt bo), i un parell de minuts després, els espinacs crus. Ho tapem i deixem que es coguin.

Jo tenia cuits els espinacs al microones. Els netejo i escórro una mica, i els poso a un recipient que pugui anar al micro, ho tapo amb film transparent, el forado amb una forquilla, i cap al microones, uns 5-7 minuts a 900W. Paro a mitja cocció per revisar que no es cremin i per remenar una mica. Un cop cuits i freds, els aixafo amb les mans perquè perdin l'excés d'aigua, els he tallat una mica i els he afegit a la paella amb la cansalada. Hi dono unes voltes perquè es barregi i agafi temperatura.

A un bol a banda, batem els ous, la nata i la meitat del formatge ratllat. Hi afegim la cansalada i els espinacs i ho barrejem bé. Salpebrem al gust.

Aboquem aquesta mescla al motlle amb la pasta de full i ho acabem empolsinant amb la resta de formatge ratllat.

Ho enfornem uns 30 minuts a 180-200º.

4 comentaris:

  1. jo també sóc fan de la pasta de full! sempre en tinc i es que ens dona molt de joc!

    ResponElimina
  2. És un del millors invents! Jo també miro de tenir-ne sempre a casa, per dolç o salat! Sempre funciona! I aquesta recepta com li afegeixes espinacs, fa que no tingues tan mala conciència, ha, ha!! Una abraçada!

    ResponElimina
  3. Una altra fan de la pasta de full! i si, també en tinc al congelador sempre!! va genial per quan tens poc temps o per quan tens ganes de menjar algo bo sense massa complicacions ;). Aquest farcit m'encanta!! un petó!

    ResponElimina
  4. Així no hi ha excusa per no menjar espinacs!!! Petonarros!

    ResponElimina

Agraeixo molt el teu comentari