Galetes sense ou (amb formatget)


Avui porto una recepta de galetes fetes amb formatgets ("quesitos") que són perfectes per quan volem fer galetes aptes per als al·lèrgics a l'ou, ja que no en porta cap.

Són bones, punt primordial, són fàcils d'adaptar per a tots els gustos (afegint extracte, pells de cítrics, espècies...), mantenen bé la forma quan es tallen amb tallador i són fàcils de fer. I és clar, per les dates que estem, podem fer servir talladors temàtics, no? Rat-penat (tallador molt útil per festes-Batman), fantasma i carbassa. No renuncio a la festa de la Castanyada, però què voleu que us digui... també m'agrada Halloween, ho confesso!

Les galetes són més toves que cruixents, i he adaptat la recepta original (que he tret del blog Cuina del Marroc, que m'encanta) afegint-hi canyella i pell de taronja, combinació que m'agrada molt. Altres coses que s'hi podria posar en comptes de pell de cítrics? Vainilla i un pessic de sal, cardamom, gingebre... imaginació al poder! Segur que queden boníssimes en tot cas.

Ingredients:

  • 4 formatgets
  • 70 gr de mantega a punt de pomada
  • 60 gr de sucre blanc ("normal")
  • 200 gr de farina corrent
  • 1 culleradeta rasa de llevat químic
  • 50 gr de llet
  • 1 culleradeta de canyella mòlta
  • pell ratllada d'una taronja


Procedim:
Barregem la mantega amb els formatgets i el sucre per tal que es desfaci el sucre i que s'amalgami tot bé. Hi afegim la pell de la taronja ratllada finet (només la part de color, no la blanca, que amarga).

Hi afegim la farina, el llevat i la canyella tamisats i seguim barrejant. Com que la massa queda molt seca, hi afegim la llet (els 50 gr és orientatiu) fins que veiem que la massa queda lligada.

Estirem la massa i la aplanem amb un corró fins que tingui uns 5 mm de gruix. La posem a la nevera per tal que agafi consistència. Jo la hi deixo un mínim de 2 hores, però pot quedar-se allà d'un dia per l'altre.

Pre-escalfem el forn a 170ºC.
Mentrestant, treiem la massa de la nevera i la anem tallant amb el tallador desitjat. Deixem les galetes preparades per enfornar en una safata de forn amb paper vegetal o similar per tal que no s'enganxin.

Com que és una massa molt tova, mentre s'acaba de pre-escalfar el forn podeu tornar la safata amb les galetes tallades a la nevera. Així les galetes mantindràn molt millor la forma, quedarà més definida (si us fixeu en les que jo he fet es veu la diferència entre les que tenen forma de rat-penat i fantasma, en comparació amb les de carbassa, que no van tornar a la nevera). Quedaràn millor si la massa està molt freda quan entri al forn.

Les tindrem al forn uns 10-12 minuts. El temps depèn del nostre forn, de la mida de les galetes, i dels gustos del consumidor. Personalment, m'agraden quan comencen a daurar-se per la base i les puntes i no més, però hi ha qui les prefereix molt torradetes.

Quan les treieu del forn les heu de deixar refredar damunt d'una reixeta per tal que no s'humitegin.

Què us sembla? No necessiten altra decoració! Us les recomano, ja sigeu al·lèrgics o no!


9 comentaris:

  1. Em sembla perfecte fer unes galetes sense ou!, jo també els poso canyella, a casa agrada molt. I també vaig fer aquests ratpenats però amb xocolata. T'han quedat perfectes i les fotografíes son genials!!!

    ResponElimina
  2. Marta, m'encanta que hagin triomfat les galetes a casa teva tant com en la meva!!! Ja ho vaig dir, em vaig decidir a provar-les perquè eren ben fàcils i econòmiques, la veritat és que han estat un descobriment... I la teva proposta, amb el plus de taronja i canyella i les formes de les galetes, m'ha entusiasmat!
    Una abraçada!

    ResponElimina
  3. Apuntada...sempre és genial tenir a mà bones receptes amb ingredients alternatius!!! Petonarros!

    ResponElimina
  4. oh!! Són genials!! No només per halloween sinó per qualsevol festa d'aniversari o celebració!! Me guardo la recepta!

    ResponElimina
  5. uau, quina recepta tan original! No havia vist mai unes galetes amb formatgets... serà qüestió de provar-les!
    Ideals pels intolerants als ous! i amb la canyella i la taronja boníssimes!

    ResponElimina
  6. Ostres! l'apunto ràpidament!!! què original i perfecta pel qui no pot menjar ou!

    ResponElimina
  7. Estupendas estas galletas . Tomo nota de la receta.
    Petons.

    ResponElimina
  8. Acabo de hacerme seguidora tuya y me quedo por aqui, si te viene de gusto te pasas por mi blog.

    ResponElimina
  9. Unes galetes moníssimes, llàstima qe me les he perdut pel Halloween, l'any que ve no me les perdo! Un petó maca!

    Les receptes que m'agraden

    ResponElimina

Agraeixo molt el teu comentari